Rusztowania przejezdne — Szczecin
- prac wykończeniowych — malowania ścian, montowania elementów dekoracyjnych czy oświetlenia;
- prac malarskich;
- montowania elektryki;
- instalacji klimatyzacji;
- przygotowania budynku do termomodernizacji — wynajmujemy również rusztowania elewacyjne, które są tworzone z myślą o ociepleniach obiektów czy ich renowacji.
Czym wyróżniają się rusztowania przejezdne?
Oferowane rusztowania są wyposażone m.in. w samozatrzaskowe zaciski ułatwiające montaż, demontaż i przebudowę rusztowań, dlatego są tak łatwe w użytkowaniu i praktyczne. Inny ich wspólny element to wysokogatunkowe aluminium, dzięki któremu cała grupa rusztowań jest wyjątkowo trwała i lekka, co wpływa na łatwość ich przemieszczania. Z kolei samonastawne kółka o średnicy 200 i 125 mm pozwalają na swobodne manewrowanie konstrukcją, a hamulec nożny stanowi jej dodatkowe zabezpieczenie. Przejezdne rusztowania, stosowane wewnątrz budynków i wokół nich, a belki jezdne i podpory zapewniają ich stabilność, która jest absolutną podstawą podczas wykonywania prac na wysokościach.
Warto wiedzieć, że ramy aluminiowe mają konstrukcję szczeblową. Dzięki temu, że szczeble są żebrowane, robotnicy wchodzący na rusztowane mają zapewnione maksymalne bezpieczeństwo. Tego rodzaju konstrukcja umożliwia również regulację wysokości – pomosty są ułożone w odstępach co 27,5 cm w całym zakresie wysokości. Złożone rusztowanie zajmuje mało miejsca w czasie magazynowania i transportu. Rusztowania przejezdne mają Certyfikat Bezpieczeństwa B/02/012/07 wydany przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie.
Podstawowe zasady dotyczące montowania rusztowań przejezdnych
Pomost roboczy w przypadku rusztowań przejezdnych powinien być montowany maksymalnie 1,8 m poniżej najwyższego miejsca, w którym będzie pracował robotnik tak, aby mógł bez większych problemów manewrować narzędziami. Konstrukcje posiadające pomosty robocze zamontowane powyżej wysokości 2 m, muszą mieć także pomost zabezpieczający. Dodatkowo wejściowe klapy na dwóch następujących po sobie kondygnacjach nie mogą być montowane w jednym pionie. Ważne są również poręcze oraz poprzeczne i wzdłużne krawężniki wzmacniające konstrukcję. Istotne jest też prawidłowe umiejscowienie stężeń pionowych, które powinny być ułożone w kształcie zygzaka. W przypadku balastowania stosuje się żeliwne obciążniki, które zawsze dopasowywane są do rodzaju rusztowania, jego konstrukcji, kształtu oraz wymiarów. Zabrania się natomiast balastowania konstrukcji przejezdnej materiałami sypkimi.
W zakresie montażu – podobnie jak w przypadku zadaszeń - dopuszczalne jest używanie tylko takich elementów, które są proste i niewygięte. Jeśli dodatkowo doszło do uszkodzenia sprężyny w zaczepie, wówczas taki zaczep trzeba roznitować i wymienić wadliwą sprężynę na nowy element. Nie zaleca się również używania elementów niesystemowych, gdyż może to grozić niestabilnością takiego rusztowania.
Typ rusztowania | Wymiary platformy (m) | Wysokość pomostu roboczego (m) | Obciążenie użytkowe pomostu roboczego (kN/m2) |
MP MINI | 1,80 x 0,75 | 0,90-3,53 | 2 kN/m2 |
MP 600 | 1,80 x 0,75 | 2,32-5,07 | 2 kN/m2 |
MP 800 | 1,80 x 1,50 | 2,17-11,80 | 2 kN/m2 |
MP 1000 | 2,80 x 0,75 | 2,32-11,95 | 2 kN/m2 |
MP 2000 | 2,85 x 1,50 | 2,17-10,85 | 2 kN/m2 |
Materiały do pobrania
Katalog | |
Instrukcje | |
Certyfikat | |
Zapytaj o produkt |